SREĆAN ROĐENDAN SALICE!

Salice, kompanija koja se bavi proizvodnjom naočara za sunce i za skijanje, napunila je 90 godina postojanja! To je uspeh kojim se vrlo malo brendova u ovom poslu može pohvaliti.

Devedeset godina a kao da je sve tek juče počelo. Ipak, 2009. godina je godina velikog slavlja za Salice, kompaniju koja pravi naočare sa sunce i skijanje. Osnovao ju je Vitalijano Saliće 1919. godine, a kompaniju sada vodi treća generacija, sa Anom Saliće na čelu, kao prvom ženom koja je izvršni direktor te kompanije, čije je sedište na jezeru Komo u Gravedoni.

Ono što je od izuzetne važnosti za ovu kompaniju je da je sve 100% italijansko. Ne samo da svi proizvodi nose boje Italije, što ih čini prepoznatljivim i izdvaja ih iz mase tokom svih ovih godina, već se i celokupna proizvodnja odvija u Italiji, kako bi Salice naočare uvek bile vrhunskog kvaliteta.

Na samom početku, 1919. godine Vitalijano Saliće izgradio je fabriku kako bi proizvodio futrole za naočare i kasnije zaštitna stakla za industrijsku upotrebu koja su se prodavala radnicima u kamenolomu mermera u gradu Muso. Prvo sedište kompanije bilo je u ovom gradu, jer su radnici u kamenolomu stalno bili izloženi riziku od gubitka vida.

Godine 1945. fabrika i sedište kompanije sele se svega nekoliko kilometara od grada Muso u Gravedonu, gde je danas sedište kompanije i gde porodica Saliće živi.

Tokom Drugog svetskog rata, kompanija je bila usmerena na proizvodnju vojničkih naočari, a kada se rat završio, Salice je lansirao kolekciju naočara za bicikliste.

Pedesetih godina, sa pojavom poznatih skutera kao što su Vespa i Lambaretta promenile su se navike Italijana. Bicikl kao prevozno sredstvo postao je izuzetno popularan, a zajedno sa njim i naočare koje postaju nezaobilazni modni detalj. Tada se i celokupna proizvodnja usmerila na naočare.

Iako su šezdesete koje su usledile donele mnoge promene, skijanje i dalje nije bilo mnogo popularno. Međutim, Salice je opet bio par koraka ispred, predvideo buduće trendove i krenuo da proizvodi naočare za skijanje.

Kada su došle sedamdesete, italijanski tim, kasnije poznat u medijima kao “Valanga Azzurra” ili plava lavina, proslavio se na svetskom kupu 1974. godine, kada su reprezentativci Italije bili potpuni majstori u slalomu. Italija se uvek visoko rangirala, a italijanski reprezentativci su uvek bili na podijumu i nosili prepoznatljive Salice naočare sa italijanskom zastavom sa strane.

Osamdesetih godina italijanska modna industrija preuzima svetsku modnu scenu. To su bile godine kada se manito kupovalo, godine japijevca i “sendvičara” iz Milana, razmaženih tinejdžera koji su diktirali modu vremena koja se teško zaboravlja. U ovom modnom naletu, naočare nisu bile nikakav izuzetak, pogotovo čuveni model Salice 38 koji je bio apsolutni hit u svim mogućim bojama.

Svež pristup i dobra procena Ane Saliće, koja se tek priključila kompaniji, pomogli su joj da 1987. ostvari svoj prvi dugoročni uspeh. Na ISPO sajmu, najvećem sajmu zimske sportske opreme, ona je spazila jedan američki štand na kome je stajao par naočari. Bile su to Oakley naočare. Ana je odlučila da ih uveze u Italiju i ova uspešna saradnja trajala je sve do 1993. kada je Oakley, koji je tokom godina postao gigant u svetu naočara, otvorio svoje sedište i u Evropi. Ova priča služi kao dokaz da kada je neko u porodičnom poslu koji se godinama razvija, on će lako prepoznati kvalitet u trenutku i iskoristiće svaku priliku koje tržište može da ponudi.

Krajem devedesetih, vintidž stil se vraća na velika vrata i Salice počinje da se interesuje za “replike”. Ovaj potez uskoro biva nagrađen uspehom i ljudi jednostavno obožavaju “made in Italy” proizvode kao i pristup koji ostaje veran italijanskom identitetu. Ovaj tvrdoglavi pristup isplatio se na više nivoa, pa čak i kada je prodaja u pitanju, pa je Salice uz pomoć 47 zaposlenih, sa sedištem u Gravedoni ostvario profit od 5 miliona €.

Salice tim čine mladi i dinamični ljudi, a uspeh Salice prozvoda leži u pravom odnosu cene i kvaliteta, kao i dobroj saradnji sa Salice dilerima koji uvek mogu da računaju na to da će kompanija ispuniti svoje obaveze kao i da će isporuka stići na vreme. “Stvoreni za sport” je parola najnovije Salice marketingške kampanje. Dosta provokativna, ali vrlo jasna poruka koja okuplja sve sportiste koji nose Salice proizvode na takmičenjiama iz sledećih sportova: downhill, cross-country (ili nordijsko) skijanje, alpsko skijanje, snoubording, bijatlon, drumski biciklizam, moto kros, skiroll, kajtsurfing, enduro, supermoto i MTB.

Neki od sportista čiji je sponzor Salice su Renato Pasini, Simon Origon, Antoio Rosi, Alesandro Petaki, Kiko Kiodi, Masimo Beltrami i mnogi drugi.

Sve ovo govori o timskom duhu koji stoji iza tri generacije Salice porodice i 90 godina uspešnog poslovanja.

E pa, Salice, da živiš još dugo!

 

Radnje u kojima možete kupiti Salice proizvode


Video


e-Baner-02_mali

Kategorija

ski oprema