Blog

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Maloja – drugačija odeća pravljena s ljubavlju

  |   Blog

Odskora u našim radnjama možete videti proizvode brenda Maloja. Maloja je brend koji dolazi iz Nemačke i to nije bilo kakav brend. Maloja predstavlja i određen način života, želju da podelite lepe trenutke života sa prijateljima i načinite ih još lepšim. Maloja je predstavlja i želju da sačuvate svoju znatiželju i nikad ne prestanete da budete radoznali. Maloja je i onaj trenutak kada shvatite da vam nije potrebno mnogo da biste otkrili nešto novo, već samo malo hrabrosti da skrenete sa dobro utabane staze i pustite se u prazno.

Maloja je u svakom pogledu drugačija, a to se najbolje može videti kad odete u samu kompaniju i vidite uživo kako nastaju Maloja proizvodi. Obično, kada odlazite u neku kompaniju, uglavnom se spremate da dođete u neku dosadnu sivu kancelariju, u nekoj modernoj zgradi, u poslovnom delu grada. Postoji i dobar razlog za to. Poslovne jedinice su praktične i pristupačne. Stoga, i nije začuđujuće da kada skrenete sa glavnog puta i krenete da se penjete ka staroj drvenoj seoskoj kući osetite neku dozu straha sa primesama zbunjenosti i očekujete da ćete da skrenete iza ćoška i ugledate veliki sivi blok poslovnih zgrada koji se nazire iza drveća ili tako nešto. Međutim, to se neće desiti. Kada se približavate sedištu Maloja kompanije, vrlo brzo shvatite da oni stvari rade malo drugačije. Kada stanete ispred ove seoske kuće, nalik na onim kućama na razglednicama Bavarske, jasno vam je da Maloja nije kao i ostale kompanije.

Maloja_kolaž 1

Maloja je osnovna pre 10 godina, kad je Piter Rojber, odlučio da mu je dosta jednolične odeće za brdski biciklizam koja se tada nudila na tržištu i shvatio da može da napravi nešto drugačije. U vreme kada se rodila ideja o stvaranju ove kompanije, tržište je bilo veoma siromašno i materijali koji su se koristili za izradu sportske odeće bili su vrlo loši.  Piter je bio siguran da može da proizvede kvalitetnu odeću, ali mu je ipak bila potrebna pomoć oko toga kako da vodi posao. Malo pre nego što je došao na ideju da stvori Maloju, Piter je upoznao Klausa, koji se tada bavio vođenjem finansija. Piter je posle prvog njihovog susreta shvatio da je Klaus neko ko može da mu pomogne da ostvari svoje planove. Zato ga i sačuvao u telefonu kao „Klaus budućnost“, a Klaus se tako i danas vodi u njegovom telefonu. Njih dvojica su se potom našli i Piter je izložio svoj plan Klausu i pitao ga da li bi mu dao savet kako da vodi posao. Klaus ga je međutim odbio, pogledao u oči i rekao: „Ne želim da ti dam savet, hoću da ti budem partner.“ I tako se rodila Maloja. Tokom deset godina, koliko postoji, Maloja je krojila svoj put stvarajući unikatni i prepoznatljiv stil, brinući se da donese proizvode vrhunskog kvaliteta i stavljajući akcenat na dizajn koji je u možda nenadmašiv kada je u pitanju linija odeće za brdski biciklizam. Sedište ove firme na farmi samo je još jedan pokazatelj da je Maloja kompanija kojoj profit nije na prvom mestu.

Maloja_kolaž 2

p5pb11911455

Gospodin Maloja, Piter, definitivno nije direktor kakvog biste očekivali, ali opet ko god je upoznat sa Maloja odećom, zna da Maloja nije klasičan brend. Maloja je oduvek odudarala od mase, baš kao što je Piter i hteo.

 

 

Kada uđete u Maloja “kompaniju”, sve je još lepše. Visoki plafoni nekadašnje štale otvaraju prostor i za razliku od zamračenih i skučenih kancelarija, ovde zaista imate svetla. Budući da je ova kompanija izuzetno ekološki svesna, prilikom opremanja radnog prostora, odbijali su da kupe nov namešataj (osim nekoliko Ikea polica za knjige). Sve što se nalazi u kompaniji ili je došlo sa neke buvlje pijace ili od nemačke verzije Vojske spasa. U nekim slučajevima su čak koristili  i grede koje su bile deo nekadašnje štale.

Maloja_kolaž 3

Najveći deo zgrade je deo za dizajniranje i to sa dobrim razlogom. Maloja ima 18 dizajnera koji rade za njih i smatra da sa tim brojem ima najveći dizajn tim u svetu brdskog biciklizma, a i uopšte. Mnogi od svetski poznatih brendova imaju svega nekoliko ljudi koji rade na celoj kolekciji. Jedan od razloga što je Maloji potrebno toliko ljudi je i to što se za svaku godinu pravi potpuno nova kolekcija, a ne čuvaju se modeli iz prethodnih godina. Kada Piter kaže da novac nije najbitnija stvar, on to stvarno i misli. Kada bi imao manje ljudi i prenosio modele iz prethodnih kolekcije u novu sezonu, nema sumnje da bi tako imao duplo veći profit, ali on se ne vodi tom poslovnom politikom.

p5pb11911406

Na spratu, u dizajn delu zgrade, rade kreativci koji se bave dizajnom, ilustracijama i kombinacijama boja za svaku kolekciju. Za razliku od mnogih kompanija koje se bave proizvodnjom odeće za brdski biciklizam (iako se proizvodi odeću i za druge sportove, brdski biciklizam je sport kome je Maloja najposvećenija), Maloja ne privlači samo ljude koji isključivo prate biciklizam, pa tako i dizajn tim uključuje i ljude koj su radili za razne kompanije, među kojima su npr. Vivijen Vestvud i BMW. Sasvim je jasno da je Piter i dalje vrlo aktivan u procesu dizajniranja i često i sam učestvuje u stvaranju proizvoda.

Maloja_kolaž 4

U donjem delu kompanije, naglasak je na proizvodnji odeće. Sven ima ubedljivo jedan od najtežih poslova u kompaniji. On je odgovoran za materijale koji se koriste u proizvodnji, kao i za boje koje se koriste za bojenje materijala. Neke njegove obaveze su vrlo očigledne, kao npr. testiranje materijala kako bi video koliko su izdržljivi ili da vidi da li su zaista toliko vodonepropusni koliko njihovi proizvođači tvrde.

p5pb11911378

Ono što Svenu najviše komplikuje život su boje, a poteškoće koje dolaze sa njima su nešto što mnogima ne bi ni palo na pamet. Kada imate veliki izbor odevnih komada koji se prave od različitih materijala morate da se pobrinte da su boje dosledne bez obzira na vrstu materijala, što nije lak posao. Vrsta materijala može mnogo da utiče na to kako će taj materijal reagovati na boju, pa tako boja za različite komade odeće pravljene od različitih materijala mora posebno da se pravi kako bi se dobio isti tonalitet ili barem približno poklapanje tonaliteta i kako se boje ne bi razlikovale pod različitim svetlom. Ceo ovaj proces zahteva stalnu komunikaciju sa nekoliko različitih dobavljača, a kako se kolekcije u potpunosti menjaju svake godine, potrebno je svake godine ponovo izabrati dobru kombinaciju materijala i boja koja će biti vrhunskog kvaliteta i to nije mali posao.Maloja_kolaž 5

Kad se završi faza dizajniranja i pažljivog biranja materijala, na red dolazi isprobavanje proizvoda. Ovo je takođe proces u kome se posvećuje pažnja svakom detalju, te se svaki proizvod isprobava u svakoj fazi proizvodnje – prototip uzorak, uzorci koje pravi distributer i na kraju uzorci pred samu proizvodnju. Pri svakoj fazi proizvodnje modeli isprobavaju uzorke kako bi Maloja bila sigurna da sve stoji onako kako je zamišljeno da treba da stoji. Sve se detaljno meri i proverava, beleži se koje su prepravke potrebne, pa se onda te beleške šalju nazad u fabriku, često i sa samim fotografijama potrebnih izmena kako ne bi došlo do bilo kakvih nesporazuma.

p5pb11911423

Na spratu se nalazi i izložbena prostorija, u kojoj Maloja drži celu kolekciju za tu godinu. I ovde Maloja radi stvari drugačije. Maloja zove svoje distrubutere da dođu i vide novu kolekciju kako bi napravili porudžbinu za predstojeću sezonu. Ono što se poruči je sve što će Maloja proizvesti za tu godinu. Nakon što distributeri prodaju robu koju su poručili, tih odevnih komada više nema. Ovakav princip prodaje dobro funkcioniše za Maloju, što potvrđuju i dobri rezultati takvog poslovanja. Od 100 distrubitera sa kojima je Maloja započela saradnju još 2005. godine, 60 distributera i dalje sarađuje sa Malojom i posao nastavlja da se razvija, polako, ali sigurno, te tako Maloja sada sarađuje sa nešto malo preko 800 distributera samo u Evropi.

p5pb11911338

U Maloji je vreme za ručak bitna stvar. Kada je kompanija tek krenula sa radom, svaki dan je neko drugi kuvao, ali kako se kompanija širila, ovo više nije bilo praktično, pa danas ova fina dama dolazi svaki dan i priprema svež obrok za sve zaposlene.

p5pb11911331

Ono što se nije promenilo kada je ručak u pitanju je to, što,  iako je kompanija vremenom postala sve veća, svi zaposleni i dalje imaju ručak zajedno. I Piter i Klaus. Bez obzira na poziciju, svi su jednaki članovi kolektiva koji čini Maloju.

p5pb11911452

 

Kao što se dâ videti, Maloja zaista radi stvari drugačije i donosi proizvode koji su rezultati vrednog rada i ljubavi. Sve je krenulo sa idejom i željom. Nekad je samo toliko potrebno.

 

Tekst preuzet i adaptiran sa: http://www.pinkbike.com/news/inside-maloja-clothing-2015.html

Fotografije: Matt Wragg (http://www.mattwragg.co.uk/)